Burnwat?

 22/09/2021

Burnwat? 

Hahaha ik toch niet!

Stilte

Het is al een tijdje geleden dat ik de tijd had om te schrijven. Allez de tijd had, ik had heus wel tijd maar het lukte niet. 

Sinds juni kwam het besef dat ik even niet meer kon. Mijn lichaam was op. Mijn hoofd was op. 

Ik ging naar een leadershipcoach en leerde tips om grenzen te stellen. De eerste keer dat ik langsging weende ik de hele tijd en ze had het over het gevaar van een burnout. Haha wat een mop! Een burnout dat krijgen andere mensen maar niet ik! 

Zon en goed humeur

Ik probeerde de tips onmiddellijk te implementeren en voelde me beter dan ooit! Of dat dacht ik toch.

We gingen een week naar zee en ik kon er echt van genieten maar toen ik opnieuw aan mijn bureau zat op maandag zakte de moed mij in de schoenen. Na een week op de tanden bijten gingen we een week naar Frankrijk. Genieten zeg die zon en het mooie verblijf en de liefste vrienden! Ja lieve vrienden, ik geniet nog na van onze mooie reis!

Maar ondanks het feit dat ik dacht dat ik mijn batterijen enorm had kunnen opladen, startte ik nadien weer met lood in mijn schoenen aan de werkweek. 

Elke dag werken met weinig tot geen concentratie, uren kloppen en niets gedaan krijgen. Ik ben op. Ik moet het toegeven.

Het komt goed

Tuurlijk komt het goed! Ik ging intussen ook al naar de dokter. Die meldde eerst gewoon dat ik wat minder stress moet hebben. Alsof ik dat niet weet. Alsof ik niet door heb dat ik minder perfectionistisch moet zijn, mij niet moet opjagen omdat de knop van het geluid in de auto niet loodrecht staat, de handdoeken niet allemaal gelijk opgeplooid zijn, de kussens niet ‘juist’ liggen in de zetel,… Het is helaas niet zo vanzelfsprekend om daar ineens mee op te houden! Maar ik doe mijn best. Echt waar! Ik probeer dingen echt los te laten.

Nu ja, ik vermoed dat ik op tijd alarm sloeg. Ik heb het geluk dat ik nog steeds KAN werken. Het kreeg ook geen stempel als dusdanig, gelukkig.

Maar ik stel grenzen, of ik probeer dat toch. 

Kleine stapjes. Vooruit. Vooral dat! 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Bevalling