1 jaar Kleine lachebek

 30/06/2021

1 jaar

Kleine lachebek

14u42

Een jaar geleden, op 30/06/2020, na de eerste lockdown, beviel ik van Fieke.

Over de horrorbevalling schreef ik al een blog. Vandaag vierde ik dat onze lachebek al een jaar bij ons is. Ik vierde mijn niet meer zo kleine baby. Ik vierde haar gekke toeren. Ik vierde haar bizarre klanken. God wat zie ik dat kind graag! Onze lieve mooie Fieke. Ik ben er mij van bewust dat mijn mening over dat mooi en lief zijn niet telt want ja ik ben nu eenmaal de mama, maar ik zeg het u, dat kind is fantastisch. Voor ons in ieder geval! 

Klein donker randje

De dag vol geluk vandaag kwam ook met een klein dun donker randje. De herinnering aan de vreselijke bevalling en de pijn die nu, een jaar later, nog steeds niet helemaal verdwenen is. En dan bedoel ik niet enkel de mentale pijn, ook de fysieke pijn is nog regelmatig aanwezig. 

Dankzij mijn fantastische kiné ( Embodhi in Geraardsbergen) kan ik zeggen dat er de laatste maanden een enorme vooruitgang is geweest maar het is nog niet verdwenen. Het idee dat alles zo vreselijk fout had kunnen lopen voor Fieke is op zich toch ook een soort van trauma. Pas op, ik heb niet de intentie te dramatiseren hoor! Er zijn ouders met veel ergere verhalen waarbij het niet zo goed af liep! Ik voel mij soms bijna schuldig als ik er triestig om ben! Want ik kijk naar onze geweldige dochter en kan me alleen gelukkig prijzen. 

Ook corona maakte het er niet makkelijker op. De nare ervaring zonder de eerste 5 dagen iemand te mogen zien en zonder nadien echt ons geluk te mogen delen. We zouden haar eerste verjaardag groots vieren. Maar het werd een klein onderonsje. Helaas. 


Schreeuwen van blijdschap 

Hoe dan ook, ons Fieke vond het geweldig! 

Ze at taart en poffertjes wat een hele nieuwe wereld was zo na maanden van melk en gezonde dingen. 

Ze kreeg ballonnen en een prachtige kroon in de opvang en een hindernissenparcours wachtte haar op in de living. 

Onze dochter is een lachebek maar vandaag kende haar goed humeur geen grenzen. Ze heeft gegierd van het lachen! 

Dat gelukkige gezicht en de vrolijke kreten, die doen jou alles van een jaar geleden vergeten! 

Ze is het beste wat me ooit is overkomen en alles wat erbij kwam, ben ik al vergeten. Of misschien bijna. 


Veel liefs

MamaCaat

Reacties

Populaire posts van deze blog

Bevalling