Foert!

Foert!

Ik ben dan weg eh!

Zelfzorg

Ik tracht de voorbije weken in te zetten op zelfzorg. Hoewel dat niet altijd evident is met een baby van 8 maanden ( wow bijna 9) en een man die in shiften werkt. Maar goed, ik probeer en dat is al heel wat denk ik.

Met vallen en opstaan

Je denkt dan: ‘ Ik maak er echt tijd voor, nu is het voor echt!’. Vol goede moed zet je dan jouw wekker een half uurtje vroeger, want dan slaapt de baby nog en kan ik bijvoorbeeld een half uurtje joga doen in plaats van 7 minuutjes een workout. Je kan het al raden?! De baby leek het gehoord te hebben en besliste plots toch een half uur vroeger wakker te worden. Lap! Geen joga dan. Maar die 7 minuten nemen ze me echt niet af! Dan kruipt baby vrolijk rond in de ‘fitnesskamer’. (Lees: de volgestouwde logeerkamer waar toevallig een matje en wat gewichtjes liggen en als je zoekt ook een crosstrainer en een roeimachine staan). Neen echt, die 7 minuten elke morgen! Een kleine stap maar het is een begin!


Je kan het waarschijnlijk al raden, maar die 7 minuten blijkt niet voldoende. Dus, tijd voor mijn nieuwe hobby! Ik wil al kei lang leren paramotorvliegen. Het is van dat, ik heb materiaal gekocht dus het wordt concreter. Gisteren was het dan zo ver! Man thuis met baby en ik? Ik ging er vlug vandoor. Want als de wind gaat liggen moet je snel zijn voor zonsondergang!  

Moet ik vaker doen

Het zijn dan nog maar oefeningen met de parachute en ik ga nog niet echt de lucht in maar wat was dat zalig! Gewoon even een uurtje verstand op nul, de ondergaande zon in mijn visier en de parachute leren aanvoelen. En dan kom je thuis en staat er een mand was klaar die manlief blijkbaar niet zag staan. Jammer wel dat ik dat nog moest doen maar hé dat uurtje deed zoveel deugd dat ik de wereld aan kon. Nu ja, voor even dan toch. Want na het opvouwen van de was viel ik uitgeput in slaap. En toen ik deze ochtend wakker werd van gehuil en mij moest haasten voor het werk, was ik het gevoel van gisteren bijna vergeten. 

Er is nog werk aan! Babystapjes. Maar het evenwicht komt. Daar ben ik zeker van! Hoop ik toch! 

Veel liefs

MamaCaat. 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Bevalling